PLA D’ACTUACIÓ
PER AL CURS
2020-2021
EN EL MARC DE
LA PANDÈMIA
PER COVID-19
09 de setembre de 2020
PLA D‘ACTUACIÓ PER AL CURS 2020/2021 DE LA LLAR D’INFANTS
“ELS PATUFETS” DE BOTARELL
1- Organització pedagògica, en una
situació de pandèmia com l’actual i en cas de confinament parcial o tancament
del centre.
En aquest cas la Llar mantindrà
relació amb les famílies a través de correu electrònic i/o del blog de la llar.
2- Organització de grups d’alumnes,
professionals i espais.
Criteris
de configuració dels grups: Per edats |
Nombre
màxim d’alumnes que podem tenir: 30 alumnes Espais
disponibles 2 unitats, amb 3 aules. Matriculats
curs 2020-2021: P-1: 6 nens P-2: 10 nens Professionals: -1
mestra d’educació infantil- Directora i tutora de P-2 -2
educadores de grau superior tutores de P-1 i P-0 -1
educadora de suport |
Grups |
Nombre d’alumnes |
Professorat estable |
Altres docents |
Personal d’atenció educativa que
intervé |
Personal d’atenció educativa que
intervé puntualment |
Espai estable |
P-0 |
0 |
Núria |
Esther |
- |
- |
Aula P0 |
P-1 |
6 |
Sandra |
Esther |
- |
- |
Aula P1 |
P-2 |
10 |
Míriam |
Esther |
- |
- |
Aula P2 |
3- Organització d’horaris i gestió
d’entrades i sortides.
Com que, a la nostra llar els
alumnes matriculats, de moment, no arriben a 20 infants i segons noves
informacions d’ensenyament “a la Llar
d'infants d'un poble petit es poden barrejar alumnes de diferents edats per fer
un grup estable, sempre que no s'arribi a 20 infants”, podem fer grup estable, a l'hora de les
entrades i sortides, del pati, del menjador, ...
Per la qual cosa, l'hora d'entrada
i de sortida dels infants, de moment, serà la mateixa per a tothom a partir del
dilluns 14 de setembre:
Entrada 8:30 h
Sortides: 12:00 h - 15:00 h -
17:00 h
En cas de que al llarg del curs els
matriculats arribin a 20 infants ja farem els canvis pertinents.
4- Organització de l’espai d’esbarjo.
Com que els alumnes matriculats, de
moment, no arriben a 20 infants i segons noves informacions d’ensenyament “a la Llar d'infants d'un poble petit es
poden barrejar alumnes de diferents edats per fer un grup estable, sempre que
no s'arribi a 20 infants”, podem fer
grup estable, a l'hora del pati i sortir tots a la mateixa hora i al mateix
espai.
5- Relació amb la comunitat educativa.
-
Les sessions del consell escolar es
faran en format telemàtic sempre que sigui possible i farem una reunió per
trimestre.
-
Les reunions de grups no es faran
presencialment, tota la informació la farem arribar per correu electrònic o via
telemàtica.
-
Les reunions amb les educadores les
farem presencialment, amb mascareta i distanciament, perquè només són 4
educadores.
-
Les reunions individuals amb les
famílies les farem telefònicament o per correu electrònic.
6- Servei de menjador.
Atès que disposem d’un espai
suficient de menjador en relació amb el nombre d’alumnes usuaris, es mantindran
els horaris i espai de menjador del curs passat.
7- Extraescolars i acollida
Aquest any no donem aquests serveis per falta
d’interessats.
8- Protocol d’actuació en cas de
detectar un possible cas de covid-19
CASOS
POTENCIALS |
ESPAI
HABILITAT PER A L’AÏLLAMENT |
PERSONA
RESPONSABLE DE REUBICAR L’ALUMNE I CUSTODIAR-LO FINS QUE VINGUIN A BUSCAR-LO |
PERSONA
RESPONSABLE DE TRUCAR A LA FAMÍLIA |
PERSONA
RESPONSABLE DE COMUNICAR EL CAS ALS SERVEIS TERRITORIALS |
P-0 P-1 P-2 |
Despatx |
Docent que el té a l’aula en el
moment de la detecció |
Tutora o docent que el té en el
moment de la detecció |
Directora o tutora |
|
|
|
|
|
SEGUIMENTS DE CASOS
ALUMNE |
DIA I HORA DE LA DETENCCIÓ |
EXPLICACIÓ DEL PROTOCOL SEGUIT I
OBSERVACIÓ (Nom persona que ha fet
l’actuació i qui ha vingut a buscar-lo) |
PERSONA DE SALUT AMB QUI ES MANTÉ
EL CONTACTE I CENTRE D’ATENCIÓ PRIMARIA |
PERSONA REFERENT DEL CENTRE PELS
CONTACTES AMB SALUT (mantindrà el contacte amb salut i farà seguiment del
cas) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
.
9- Pla de treball del centre educatiu
en confinament
En cas de confinament mantindrem el
contacte amb les famílies i els alumnes mitjançant correu electrònic.
10- Pla de neteja
PLANIFICACIÓ DE LA VENTILACIÓ,
NETEJA I DESINFECCIÓ
-Utilitzeu
només els desinfectants apropiats i amb mesura, l’excés i la barreja de
productes incompatibles pot provocar intoxicacions. - La neteja
s’ha de fer de forma prèvia a les actuacions de desinfecció per garantir
l’eficàcia dels desinfectants. - Els
productes s’han d’utilitzar seguint les indicacions de les etiquetes i
adoptant les mesures de precaució indicades. - Cal fer
neteja i desinfecció més d’una vegada
al dia en espais utilitzats successivament per persones/grups diferents
amb més freqüència com lavabos, espais multi activitats, sales de reunions
amb reunions successives, menjadors amb diferents torns, zones d’elevada
freqüència de pas i recepció, etc. - La ventilació es tant important com
la neteja en especial on hi ha presència continuada de persones. |
V = Ventilació ND
= Neteja i desinfecció N = Neteja
|
Abans de cada ús |
Després de cada ús |
Diàriament |
>1 vegada al dia |
Setmanalment |
comentaris |
ESPAIS COMUNS I EQUIPAMENTS |
||||||
Ventilació de l’espai |
|
|
|
V |
|
Mínim 10 minuts 3
vegades/dia |
Manetes
i poms de portes i finestres |
|
|
|
ND |
|
|
Baranes
i passamans, d’escales i ascensors |
|
|
|
ND |
|
|
Superfície
de taulers i mostradors |
|
|
|
ND |
|
|
Cadires
i bancs |
|
|
|
ND |
|
Especialment
en les zones que contacten amb les mans |
Grapadores
i altres utensilis d’oficina |
|
|
|
ND |
|
|
Aixetes |
|
|
|
ND |
|
|
Ordinadors,
sobretot teclats i ratolins |
|
|
|
ND |
|
Material
electrònic: netejar amb un drap humit amb alcohol propílic 70º |
Telèfons
i comandaments a distància |
|
|
|
ND |
|
|
Interruptors
d’aparell electrònics |
|
|
|
ND |
|
|
Fotocopiadores |
|
|
|
ND |
|
V =
Ventilació ND = Neteja i
desinfecció N = Neteja
|
Abans de cada ús |
Després de cada ús |
Diàriament |
>1 vegada al dia |
Setmanalment |
comentaris |
AULES I ESPAIS
DE JOCS INTERIORS |
||||||
Ventilació de l’espai |
|
|
|
V |
|
Mínim 10 minuts 3
vegades/dia |
Superficies
o punts de contacte freqüent amb les mans |
|
|
|
ND |
|
|
Terra |
|
|
|
ND |
|
|
Materials
de jocs |
|
N |
ND |
|
|
També
si hi ha un canvi de grup d’infants Les
joguines de plàstic dur poden rentar-se al rentaplats. |
Joguines
de plàstic |
|
N |
ND |
|
|
|
Joguines
de roba |
|
|
ND |
|
|
Rentadora
>60º |
MENJADOR |
||||||
Ventilació de l’espai |
|
|
|
V |
|
Mínim 10 minuts 3
vegades/dia |
Superficies
on es prepara el menjar |
ND |
ND |
|
|
|
|
Plats,
gots, coberts,... |
|
ND |
|
|
|
Amb
aigua calenta: rentats a elevada temperatura. Sense aigua calenta:desinfecció
en dilució de lleixiu al 0,1 % |
Fonts
d’aigua |
|
|
|
ND |
|
|
Taules,
safates de trones |
ND |
ND |
|
|
|
|
Taulells |
|
ND |
|
|
|
|
Utensilis
de cuina |
|
ND |
|
|
|
|
Taules
per a usos diversos |
ND |
ND |
|
|
|
|
Terra |
|
|
|
ND |
|
|
V =
Ventilació ND = Neteja i
desinfecció N = Neteja
|
Abans de cada ús |
Després de cada ús |
Diàriament |
>1 vegada al dia |
Setmanalment |
Comentaris |
LAVABOS,
DUTXES, ZONES DE CANVI DE BOLQUERS |
||||||
Ventilació de l’espai |
|
|
|
V |
|
Mínim 10 minuts 3
vegades/dia |
Canviadors |
|
ND |
|
|
|
|
Orinals |
|
ND |
|
|
|
|
Rentamans |
|
|
|
ND |
|
Especialment
després de l’ús massiu i sempre al final de la jornada. |
Inodors |
|
|
|
ND |
|
|
Terra
i altres superfícies |
|
|
|
ND |
|
|
Dutxes |
|
ND |
|
|
|
|
Cubells
de brossa, bolquers o compreses |
|
|
ND |
|
|
|
ZONES DE
DESCANS |
||||||
Ventilació de l’espai |
|
|
|
V |
|
Mínim 10 minuts 3
vegades/dia |
Bressols
i llits |
|
|
ND |
|
|
|
Fundes
de matalàs i de coixí |
|
|
|
|
Rentat
a 60º |
També
quan canvia l’infant que l’utilitza |
Mantes |
|
|
|
|
Rentat
a 60º |
|
Terra |
|
|
ND |
|
|
També
si hi ha un canvi de grup d’infants |
Altres
superfícies |
|
|
ND |
|
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada