PLA D’ACTUACIÓ
PROVISIONAL
PER AL CURS
2020-2021
EN EL MARC DE
LA PANDÈMIA
PER COVID-19
23
de juliol de 2020
PLA D‘ACTUACIÓ PROVISIONAL PER AL CURS 2020/2021 DE LA LLAR
D’INFANTS “ELS PATUFETS” DE BOTARELL
1- Organització pedagògica, en una
situació de pandèmia com l’actual i en cas de confinament parcial o tancament
del centre.
En aquest cas la Llar mantindrà
relació amb les famílies a través de correu electrònic i/o del blog de la llar.
2- Organització de grups d’alumnes,
professionals i espais.
Criteris
de configuració dels grups: Per edats
|
Nombre
màxim d’alumnes que podem tenir: 30 alumnes
Espais
disponibles 2 unitats, amb 3 aules.
Matriculats
curs 2020-2021:
P-1: 6 nens
P-2: 10 nens
Professionals:
-1
mestra d’educació infantil- Directora i tutora de P-2
-2
educadores de grau superior tutores de P-1 i P-0
-1
educadora de suport
|
Grups
|
Nombre d’alumnes
|
Professorat estable
|
Altres docents
|
Personal d’atenció educativa que
intervé
|
Personal d’atenció educativa que
intervé puntualment
|
Espai estable
|
P-0
|
0
|
Núria
|
Esther
|
-
|
-
|
Aula P0
|
P-1
|
6
|
Sandra
|
Esther
|
-
|
-
|
Aula P1
|
P-2
|
10
|
Míriam
|
Esther
|
-
|
-
|
Aula P2
|
3- Organització d’horaris i gestió
d’entrades i sortides.
Al nostre centre només tenim un únic accés d’entrada i de sortida,
és per això que l’entrada es farà per grups de classe, amb un interval de 10
minuts entre aquests. L’ordre d’entrada serà el següent...
Grups
|
Hora
d’entrada i sortida
|
P-0
|
Entrada: 8:50
Sortides: 12:10-15:10-17:00
|
P-1
|
Entrada: 8:30
Sortides: 11:50-14:50-16:50
|
P-2
|
Entrada: 8:40
Sortides:12:00-15:00-17:00
|
4- Organització de l’espai d’esbarjo.
Atès que disposem d’un espai ampli
de pati, sortiran tots els alumnes a l’hora establerta, esglaonadament,
garantint l’agrupament per grups estables.
5- Relació amb la comunitat educativa.
-
Les sessions del consell escolar es
faran en format telemàtic sempre que sigui possible i farem una reunió per
trimestre.
-
Les reunions de grups no es faran
presencialment, tota la informació la farem arribar per correu electrònic.
-
Les reunions amb les educadores les
farem presencialment, amb mascareta i distanciament.
-
Les reunions individuals amb les
famílies les farem telefònicament o per correu electrònic.
6- Servei de menjador.
Atès que disposem d’un espai
suficient de menjador en relació amb el nombre d’alumnes usuaris, es mantindran
els horaris i espai de menjador del curs passat.
7- Extraescolars i acollida
Aquest any no donem aquests serveis per falta
d’interessats.
8- Protocol d’actuació en cas de
detectar un possible cas de covid-19
CASOS
POTENCIALS
|
ESPAI
HABILITAT PER A L’AÏLLAMENT
|
PERSONA
RESPONSABLE DE REUBICAR L’ALUMNE I CUSTODIAR-LO FINS QUE VINGUIN A BUSCAR-LO
|
PERSONA
RESPONSABLE DE TRUCAR A LA FAMÍLIA
|
PERSONA
RESPONSABLE DE COMUNICAR EL CAS ALS SERVEIS TERRITORIALS
|
P-0
P-1
P-2
|
Despatx
|
Docent que el té a l’aula en el
moment de la detecció
|
Tutora o docent que el té en el
moment de la detecció
|
Directora o tutora
|
|
|
|
|
|
SEGUIMENTS DE CASOS
ALUMNE
|
DIA I HORA DE LA DETENCCIÓ
|
EXPLICACIÓ DEL PROTOCOL SEGUIT I
OBSERVACIÓ
(Nom persona que ha fet
l’actuació i qui ha vingut a buscar-lo)
|
PERSONA DE SALUT AMB QUI ES MANTÉ
EL CONTACTE I CENTRE D’ATENCIÓ PRIMARIA
|
PERSONA REFERENT DEL CENTRE PELS
CONTACTES AMB SALUT (mantindrà el contacte amb salut i farà seguiment del
cas)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
.
9- Pla de treball del centre educatiu
en confinament
En cas de confinament mantindrem el
contacte amb les famílies i els alumnes mitjançant correu electrònic.
10- Pla de neteja
PLANIFICACIÓ DE LA VENTILACIÓ,
NETEJA I DESINFECCIÓ
-Utilitzeu
només els desinfectants apropiats i amb mesura, l’excés i la barreja de
productes incompatibles pot provocar intoxicacions.
- La neteja
s’ha de fer de forma prèvia a les actuacions de desinfecció per garantir
l’eficàcia dels desinfectants.
- Els
productes s’han d’utilitzar seguint les indicacions de les etiquetes i
adoptant les mesures de precaució indicades.
- Cal fer
neteja i desinfecció més d’una vegada
al dia en espais utilitzats successivament per persones/grups diferents
amb més freqüència com lavabos, espais multi activitats, sales de reunions
amb reunions successives, menjadors amb diferents torns, zones d’elevada
freqüència de pas i recepció, etc.
- La ventilació es tant important com
la neteja en especial on hi ha presència continuada de persones.
|
V = Ventilació ND
= Neteja i desinfecció N = Neteja
|
Abans de cada ús
|
Després de cada ús
|
Diàriament
|
>1 vegada al dia
|
Setmanalment
|
comentaris
|
ESPAIS COMUNS I EQUIPAMENTS
|
||||||
Ventilació de l’espai
|
|
|
|
V
|
|
Mínim 10 minuts 3
vegades/dia
|
Manetes
i poms de portes i finestres
|
|
|
|
ND
|
|
|
Baranes
i passamans, d’escales i ascensors
|
|
|
|
ND
|
|
|
Superfície
de taulers i mostradors
|
|
|
|
ND
|
|
|
Cadires
i bancs
|
|
|
|
ND
|
|
Especialment
en les zones que contacten amb les mans
|
Grapadores
i altres utensilis d’oficina
|
|
|
|
ND
|
|
|
Aixetes
|
|
|
|
ND
|
|
|
Ordinadors,
sobretot teclats i ratolins
|
|
|
|
ND
|
|
Material
electrònic: netejar amb un drap humit amb alcohol propílic 70º
|
Telèfons
i comandaments a distància
|
|
|
|
ND
|
|
|
Interruptors
d’aparell electrònics
|
|
|
|
ND
|
|
|
Fotocopiadores
|
|
|
|
ND
|
|
V =
Ventilació ND = Neteja i
desinfecció N = Neteja
|
Abans de cada ús
|
Després de cada ús
|
Diàriament
|
>1 vegada al dia
|
Setmanalment
|
comentaris
|
AULES I ESPAIS
DE JOCS INTERIORS
|
||||||
Ventilació de l’espai
|
|
|
|
V
|
|
Mínim 10 minuts 3
vegades/dia
|
Superficies
o punts de contacte freqüent amb les mans
|
|
|
|
ND
|
|
|
Terra
|
|
|
|
ND
|
|
|
Materials
de jocs
|
|
N
|
ND
|
|
|
També
si hi ha un canvi de grup d’infants
Les
joguines de plàstic dur poden rentar-se al rentaplats.
|
Joguines
de plàstic
|
|
N
|
ND
|
|
|
|
Joguines
de roba
|
|
|
ND
|
|
|
Rentadora
>60º
|
MENJADOR
|
||||||
Ventilació de l’espai
|
|
|
|
V
|
|
Mínim 10 minuts 3
vegades/dia
|
Superficies
on es prepara el menjar
|
ND
|
ND
|
|
|
|
|
Plats,
gots, coberts,...
|
|
ND
|
|
|
|
Amb
aigua calenta: rentats a elevada temperatura. Sense aigua calenta:desinfecció
en dilució de lleixiu al 0,1 %
|
Fonts
d’aigua
|
|
|
|
ND
|
|
|
Taules,
safates de trones
|
ND
|
ND
|
|
|
|
|
Taulells
|
|
ND
|
|
|
|
|
Utensilis
de cuina
|
|
ND
|
|
|
|
|
Taules
per a usos diversos
|
ND
|
ND
|
|
|
|
|
Terra
|
|
|
|
ND
|
|
|
V =
Ventilació ND = Neteja i
desinfecció N = Neteja
|
Abans de cada ús
|
Després de cada ús
|
Diàriament
|
>1 vegada al dia
|
Setmanalment
|
Comentaris
|
LAVABOS,
DUTXES, ZONES DE CANVI DE BOLQUERS
|
||||||
Ventilació de l’espai
|
|
|
|
V
|
|
Mínim 10 minuts 3
vegades/dia
|
Canviadors
|
|
ND
|
|
|
|
|
Orinals
|
|
ND
|
|
|
|
|
Rentamans
|
|
|
|
ND
|
|
Especialment
després de l’ús massiu i sempre al final de la jornada.
|
Inodors
|
|
|
|
ND
|
|
|
Terra
i altres superfícies
|
|
|
|
ND
|
|
|
Dutxes
|
|
ND
|
|
|
|
|
Cubells
de brossa, bolquers o compreses
|
|
|
ND
|
|
|
|
ZONES DE
DESCANS
|
||||||
Ventilació de l’espai
|
|
|
|
V
|
|
Mínim 10 minuts 3
vegades/dia
|
Bressols
i llits
|
|
|
ND
|
|
|
|
Fundes
de matalàs i de coixí
|
|
|
|
|
Rentat
a 60º
|
També
quan canvia l’infant que l’utilitza
|
Mantes
|
|
|
|
|
Rentat
a 60º
|
|
Terra
|
|
|
ND
|
|
|
També
si hi ha un canvi de grup d’infants
|
Altres
superfícies
|
|
|
ND
|
|
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada