PLA D’ACTUACIÓ
PROVISIONAL
PER AL CURS
2020-2021 
EN EL MARC DE
LA PANDÈMIA 
PER COVID-19
23
de juliol de 2020
PLA D‘ACTUACIÓ PROVISIONAL PER AL CURS 2020/2021 DE LA LLAR
D’INFANTS “ELS PATUFETS” DE BOTARELL
1-    Organització pedagògica, en una
situació de pandèmia com l’actual i en cas de confinament parcial o tancament
del centre.
En aquest cas la Llar mantindrà
relació amb les famílies a través de correu electrònic i/o del blog de la llar.
2-    Organització de grups d’alumnes,
professionals i espais.
| 
   
Criteris
  de configuració dels grups: Per edats 
 | 
  
   
Nombre
  màxim d’alumnes que podem tenir: 30 alumnes 
Espais
  disponibles 2 unitats, amb 3 aules. 
Matriculats
  curs 2020-2021: 
 P-1: 6 nens 
 P-2: 10 nens 
Professionals: 
-1
  mestra d’educació infantil- Directora i tutora de P-2 
-2
  educadores de grau superior tutores de P-1 i P-0 
-1
  educadora de suport 
 | 
 
| 
   
Grups 
 | 
  
   
Nombre d’alumnes 
 | 
  
   
Professorat estable 
 | 
  
   
Altres docents 
 | 
  
   
Personal d’atenció educativa que
  intervé 
 | 
  
   
Personal d’atenció educativa que
  intervé puntualment 
 | 
  
   
Espai estable  
 | 
 
| 
   
P-0 
 | 
  
   
0 
 | 
  
   
Núria 
 | 
  
   
Esther 
 | 
  
   
- 
 | 
  
   
- 
 | 
  
   
Aula P0 
 | 
 
| 
   
P-1 
 | 
  
   
6 
 | 
  
   
Sandra 
 | 
  
   
Esther 
 | 
  
   
- 
 | 
  
   
- 
 | 
  
   
Aula P1 
 | 
 
| 
   
P-2 
 | 
  
   
10 
 | 
  
   
Míriam 
 | 
  
   
Esther 
 | 
  
   
- 
 | 
  
   
- 
 | 
  
   
Aula P2 
 | 
 
3-    Organització d’horaris i gestió
d’entrades i sortides.
Al nostre centre només  tenim un únic accés d’entrada i de sortida,
és per això que l’entrada es farà per grups de classe, amb un interval de 10
minuts entre aquests. L’ordre d’entrada serà el següent...
| 
   
Grups 
 | 
  
   
Hora
  d’entrada i sortida 
 | 
 
| 
   
P-0 
 | 
  
   
Entrada: 8:50  
Sortides: 12:10-15:10-17:00 
 | 
 
| 
   
P-1 
 | 
  
   
Entrada: 8:30  
Sortides: 11:50-14:50-16:50  
 | 
 
| 
   
P-2 
 | 
  
   
Entrada: 8:40
  Sortides:12:00-15:00-17:00 
 | 
 
4-    Organització de l’espai d’esbarjo.
Atès que disposem d’un espai ampli
de pati, sortiran tots els alumnes a l’hora establerta, esglaonadament,
garantint l’agrupament per grups estables.
5-    Relació amb la comunitat educativa.
-      
Les sessions del consell escolar es
faran en format telemàtic sempre que sigui possible i farem una reunió per
trimestre.
-      
Les reunions de grups no es faran
presencialment, tota la informació la farem arribar per correu electrònic.
-      
Les reunions amb les educadores les
farem presencialment, amb mascareta i distanciament.
-      
Les reunions individuals amb les
famílies les farem telefònicament o per correu electrònic.
6-    Servei de menjador.
Atès que disposem d’un espai
suficient de menjador en relació amb el nombre d’alumnes usuaris, es mantindran
els horaris i espai de menjador del curs passat.
7-    Extraescolars i acollida
Aquest any  no donem aquests serveis per falta
d’interessats.
8-    Protocol d’actuació en cas de
detectar un possible cas de covid-19
| 
   
CASOS
  POTENCIALS 
 | 
  
   
ESPAI
  HABILITAT PER A L’AÏLLAMENT 
 | 
  
   
PERSONA
  RESPONSABLE DE REUBICAR L’ALUMNE I CUSTODIAR-LO FINS QUE VINGUIN A BUSCAR-LO 
 | 
  
   
PERSONA
  RESPONSABLE DE TRUCAR A LA FAMÍLIA 
 | 
  
   
PERSONA
  RESPONSABLE DE COMUNICAR EL CAS ALS SERVEIS TERRITORIALS 
 | 
 
| 
   
P-0 
P-1 
P-2 
 | 
  
   
Despatx 
 | 
  
   
Docent que el té a l’aula en el
  moment de la detecció 
 | 
  
   
Tutora o docent que el té en el
  moment de la detecció 
 | 
  
   
Directora o tutora 
 | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
 
SEGUIMENTS DE CASOS
| 
   
ALUMNE 
 | 
  
   
DIA I HORA DE LA DETENCCIÓ 
 | 
  
   
EXPLICACIÓ DEL PROTOCOL SEGUIT I
  OBSERVACIÓ 
(Nom persona que ha fet
  l’actuació i qui ha vingut a buscar-lo) 
 | 
  
   
PERSONA DE SALUT AMB QUI ES MANTÉ
  EL CONTACTE I CENTRE D’ATENCIÓ PRIMARIA 
 | 
  
   
PERSONA REFERENT DEL CENTRE PELS
  CONTACTES AMB SALUT (mantindrà el contacte amb salut i farà seguiment del
  cas) 
 | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
 
.
9-    Pla de treball del centre educatiu
en confinament
En cas de confinament mantindrem el
contacte amb les famílies i els alumnes mitjançant correu electrònic.
10- Pla de neteja
PLANIFICACIÓ DE LA VENTILACIÓ,
NETEJA I DESINFECCIÓ 
| 
   
-Utilitzeu
  només els desinfectants apropiats i amb mesura, l’excés i la barreja de
  productes incompatibles pot provocar intoxicacions.  
- La neteja
  s’ha de fer de forma prèvia a les actuacions de desinfecció per garantir
  l’eficàcia dels desinfectants. 
- Els
  productes s’han d’utilitzar seguint les indicacions de les etiquetes i
  adoptant les mesures de precaució indicades.  
- Cal fer
  neteja i desinfecció més d’una vegada
  al dia en espais utilitzats successivament per persones/grups diferents
  amb més freqüència com lavabos, espais multi activitats, sales de reunions
  amb reunions successives, menjadors amb diferents torns, zones d’elevada
  freqüència de pas i recepció, etc.  
- La ventilació es tant important com
  la neteja en especial on hi ha presència continuada de persones. 
 | 
 
V = Ventilació        ND
= Neteja i desinfecció        N = Neteja
| 
   | 
  
   
Abans de cada ús 
 | 
  
   
Després de cada ús 
 | 
  
   
Diàriament 
 | 
  
   
>1 vegada al dia 
 | 
  
   
Setmanalment 
 | 
  
   
comentaris 
 | 
 
| 
   
ESPAIS COMUNS I EQUIPAMENTS 
 | 
 ||||||
| 
   
Ventilació de l’espai 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   
V 
 | 
  
   | 
  
   
Mínim 10 minuts 3
  vegades/dia 
 | 
 
| 
   
Manetes
  i poms de portes i finestres 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   
ND 
 | 
  
   | 
  
   | 
 
| 
   
Baranes
  i passamans, d’escales i ascensors 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   
ND 
 | 
  
   | 
  
   | 
 
| 
   
Superfície
  de taulers i mostradors 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   
ND 
 | 
  
   | 
  
   | 
 
| 
   
Cadires
  i bancs 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   
ND 
 | 
  
   | 
  
   
Especialment
  en les zones que contacten amb les mans 
 | 
 
| 
   
Grapadores
  i altres utensilis d’oficina 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   
ND 
 | 
  
   | 
  
   | 
 
| 
   
Aixetes 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   
ND 
 | 
  
   | 
  
   | 
 
| 
   
Ordinadors,
  sobretot teclats i ratolins 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   
ND 
 | 
  
   | 
  
   
Material
  electrònic: netejar amb un drap humit amb alcohol propílic 70º 
 | 
 
| 
   
Telèfons
  i comandaments a distància 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   
ND 
 | 
  
   | 
 |
| 
   
Interruptors
  d’aparell electrònics 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   
ND 
 | 
  
   | 
 |
| 
   
Fotocopiadores 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   
ND 
 | 
  
   | 
 |
V =
Ventilació        ND = Neteja i
desinfecció        N = Neteja
| 
   | 
  
   
Abans de cada ús 
 | 
  
   
Després de cada ús 
 | 
  
   
Diàriament 
 | 
  
   
>1 vegada al dia 
 | 
  
   
Setmanalment 
 | 
  
   
comentaris 
 | 
 
| 
   
AULES I ESPAIS
  DE JOCS INTERIORS 
 | 
 ||||||
| 
   
Ventilació de l’espai 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   
V 
 | 
  
   | 
  
   
Mínim 10 minuts 3
  vegades/dia 
 | 
 
| 
   
Superficies
  o punts de contacte freqüent amb les mans 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   
ND 
 | 
  
   | 
  
   | 
 
| 
   
Terra 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   
ND 
 | 
  
   | 
  
   | 
 
| 
   
Materials
  de jocs 
 | 
  
   | 
  
   
N 
 | 
  
   
ND 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   
També
  si hi ha un canvi de grup d’infants 
Les
  joguines de plàstic dur poden rentar-se al rentaplats. 
 | 
 
| 
   
Joguines
  de plàstic 
 | 
  
   | 
  
   
N 
 | 
  
   
ND 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
| 
   
Joguines
  de roba 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   
ND 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   
Rentadora
  >60º 
 | 
 
| 
   
MENJADOR 
 | 
 ||||||
| 
   
Ventilació de l’espai 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   
V 
 | 
  
   | 
  
   
Mínim 10 minuts 3
  vegades/dia 
 | 
 
| 
   
Superficies
  on es prepara el menjar 
 | 
  
   
ND 
 | 
  
   
ND 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
 
| 
   
Plats,
  gots, coberts,... 
 | 
  
   | 
  
   
ND 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   
Amb
  aigua calenta: rentats a elevada temperatura. Sense aigua calenta:desinfecció
  en dilució de lleixiu al 0,1 % 
 | 
 
| 
   
Fonts
  d’aigua 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   
ND 
 | 
  
   | 
  
   | 
 
| 
   
Taules,
  safates de trones 
 | 
  
   
ND 
 | 
  
   
ND 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
 
| 
   
Taulells 
 | 
  
   | 
  
   
ND 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
 
| 
   
Utensilis
  de cuina 
 | 
  
   | 
  
   
ND 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
 
| 
   
Taules
  per a usos diversos 
 | 
  
   
ND 
 | 
  
   
ND 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
 
| 
   
Terra 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   
ND 
 | 
  
   | 
  
   | 
 
V =
Ventilació        ND = Neteja i
desinfecció        N = Neteja
| 
   | 
  
   
Abans de cada ús 
 | 
  
   
Després de cada ús 
 | 
  
   
Diàriament 
 | 
  
   
>1 vegada al dia 
 | 
  
   
Setmanalment 
 | 
  
   
Comentaris 
 | 
 
| 
   
LAVABOS,
  DUTXES, ZONES DE CANVI DE BOLQUERS 
 | 
 ||||||
| 
   
Ventilació de l’espai 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   
V 
 | 
  
   | 
  
   
Mínim 10 minuts 3
  vegades/dia 
 | 
 
| 
   
Canviadors 
 | 
  
   | 
  
   
ND 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
 
| 
   
Orinals 
 | 
  
   | 
  
   
ND 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
 
| 
   
Rentamans 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   
ND 
 | 
  
   | 
  
   
Especialment
  després de l’ús massiu i sempre al final de la jornada. 
 | 
 
| 
   
Inodors 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   
ND 
 | 
  
   | 
 |
| 
   
Terra
  i altres superfícies 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   
ND 
 | 
  
   | 
 |
| 
   
Dutxes 
 | 
  
   | 
  
   
ND 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
 
| 
   
Cubells
  de brossa, bolquers o compreses 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   
ND 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
 
| 
   
ZONES DE
  DESCANS 
 | 
 ||||||
| 
   
Ventilació de l’espai 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   
V 
 | 
  
   | 
  
   
Mínim 10 minuts 3
  vegades/dia 
 | 
 
| 
   
Bressols
  i llits 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   
ND 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
 
| 
   
Fundes
  de matalàs i de coixí 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   
Rentat
  a 60º 
 | 
  
   
També
  quan canvia l’infant que l’utilitza 
 | 
 
| 
   
Mantes 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   | 
  
   
Rentat
  a 60º 
 | 
 |
| 
   
Terra 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   
ND 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   
També
  si hi ha un canvi de grup d’infants 
 | 
 
| 
   
Altres
  superfícies 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   
ND 
 | 
  
   | 
  
   | 
 |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada